Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
Despre Exodul mamelor, cu Irina Păcurariu la TVR 1 şi TVR Internaţional
Luni, 24 Martie 2014
Cea mai nouă serie de reportaje realizată de Irina Păcurariu şi difuzată sub genericul Dosar România începe din 26 martie, de la ora 21.00 (TVR 1 şi tvrplus.ro )
Alte legături
DOSAR ROMÂNIA

Primul episod este disponibil online pe TVR+

„Am simţit o mare responsabilitate de a arăta că în spatele cuvântului emigranţi sunt vieţi şi chipuri. Nu suntem doar numere într-o statistică demografică... ", îşi începe Liliana Angheluţă mărturisirea. Liliana este prima dintre mamele pe care telespectatorii le vor cunoaşte la Exodul mamelor, cea mai nouă serie de reportaje realizată de Irina Păcurariu la TVR. Exodul mamelor are patru episoade, care vor putea fi urmărite la TVR 1 şi tvrplus.ro miercurea, de la ora 21.00, sub genericul Dosar România.

Pentru românii din diaspora, TVR Internaţional va difuza seria Exodul mamelor lunea, de la ora 13.00 şi marţea, de la ora 21.00.

Exodul mamelor există şi ca emisiune de televiziune pentru că o româncă plecată la muncă în Italia a început la un moment dat să scrie ceea ce trăia... Textele ei au început să circule pe Internet de la o româncă la alta, de la o mama la alta. Aşa au ajuns în Romania, cât să le citim şi să o descoperim pe cea care le semnează, pe Liliana. Am citit textele acestei femei exemplare şi am ştiut instantaneu că aş da orice să o şi cunosc”, povesteşte jurnalista TVR Irina Păcurariu.

Pentru prima dată marturisile dure, dar adevărate, ale unei femei obligate să trăiască doar cu amintirea copiilor, aflaţi la mii de kilometri depărtare, sunt adunate într-o carte scrisă chiar de către eroină. Liliana, mama a două fetiţe, o femeie simplă, dintr-un oraş industrial din România, a emigrat pentru că nu avea altă soluţie de supravieţuire. Ceea ce a trăit din momentul plecării a dus-o în pragul sinuciderii. A salvat-o faptul că a aşternut pe hârtie povestea ei şi a altor români plecaţi în pribegie, într-o serie de scrisori pentru fetele lăsate acasă. Ca Liliana sunt mii de românce. Obligate de sărăcie să pornească pe un drum la capătul căruia nu este, de multe ori, decât o promisiune, nu pot recunoaşte decât faţă de ele însele cât de mare este sacrificiul de a strânge un pumn de euro. La Exodul mamelor vor povesti adevăratul preţ pe care îl au ele de plătit.

„Liliana şi-a crescut copiii singură, mamă şi tată la un loc; a văruit, a crăpat lemne, a tencuit, a gătit mii de oale de mâncare, a făcut teme, a ascultat Vivaldi, a încercat să trăiască normal. Greu. Aşa că a ascultat de o prietenă, a urcat în primul microbuz către Roma şi a rămas acolo.

N-a durat mult şi a ajuns la marginea prăpastiei. Atunci a început să scrie şi a descoperit că aşa se curăţă, se eliberează, are puterea de a da mai departe poveştile ei sau ale altora. Când a plecat era femeie de 30 şi ceva de ani, care în mica ei valiză, printre câteva haine de schimb, a luat şi 2-3 cărţi de căpătâi (Steinbeck, Nichita Stănescu, Biblia) să-i ţină de urât şi de dor. Nici prin gând nu-i trecea că va ajunge să se scrie pe sine, în propria ei carte”, începe Irina Păcurariu portretul Lilianei Angheluţă.

Liliana este prima voce pe care telespectatorii TVR 1 o vor putea asculta de miercuri, de la ora 21.00, la Exodul mamelor. Cei mai mulţi “italieni”, cum li se spune vara românilor întorşi să mai pună câte o cărămidă la casele pe care au început să le facă, ascund că au fost nevoiţi să rabde de foame, de frig sau umilinţe. Femeile nu spun nimănui că dorm în acelaşi pat cu bolnavul paralizat sau pe o saltea, jos, lângă patul bătrânei pe care o îngrijesc. Liliana, însă, a hotărât că trebuie să se ştie că sunt multe femei care dorm în frig ca să facă economie, că sunt jignite, abuzate, speriate. Dar care nu spun nimic… le e ruşine.

Despre Irina Păcurariu:

Irina Păcurariu este realizatoare şi producătoare de emisiuni la TVR. A fost primul reporter român care a realizat un documentar în Himalaya - „Ţara Şerpaşilor", desemnat şi cel mai bun documentar al anului de APTR. A primit numeroase premii, cele mai importante fiind: Jurnalistul Anului pentru documentarul Marţi, Joi, Sâmbătă, Premiul Consiliului Naţional al Cinematografiei pentru reportajul EU - marginea Europei - si cele şase premii APTR, între care trebuie amintit Marele Premiu APTR pentru reportajul Codrina.

A urmat stagii de pregătire la BBC, Thomson Foundation, Discovery Campus, France 3, ARD, Circom Regional.

Printre cele mai importante programe realizate şi prezentate se numără: Poveşti în halate albe, România deşteaptă, Culoarele Puterii, Poveste fără sfârşit, Mari români, Un european ca mine, Cealaltă Românie, ultimul dintre acestea vorbind despre românii care au ales ca soluţie de supravieţuire o ţară de împrumut.

***

Emisiunea poate fi urmărită și pe TVR+, pe tabletă sau mobil.

Descărcați aplicațiile TVR+ pentru IOS și Android!

  • 21:50
    Discover Romania
    Realizator Cecilia Melinescu
  • 22:00
    Întunecare
    Film * România, 1985 Regia: Alexandru Tatos Scenariul: Petre Sălcudeanu Cu: Ion Caramitru, George Constantin, Remus Mărgineanu, Tania Filip, Emilia Dobrin-Besoiu, Vladimir Găitan, Dan Condurache, Florin Zamfirescu Durata: 90 min. Dramă, adaptare a romanului omonim de Cezar Petrescu. Adept al ideii că războiul este un mijloc de înnoire a lumii, personajul principal al filmului, tânărul avocat Radu Comşa, se înscrie la şcoala militară şi este trimis pe frontul primului război mondial. Ca o ironie a sorţii, la întoarcere, marcat de experienţele din tranşee, nu-şi mai regăseşte locul în noua lume post-conflict, cu atât mai mult cu cât şi vederea i-a fost afectată. „Spectatorul care a intrat în sală cu prejudecata că a venit să vadă un film ce-a tradus pagină cu pagină (sau din două în două pagini...) cunoscutul roman al lui Cezar Petrescu, o să fie dezamăgit. Spectatorul care vine însă să vadă un film-operă-de-sine-stătătoare, bun sau prost, dar de sine stătător, inspirat după romanul „Întunecare”, care încearcă să esenţializeze sau să sublinieze idei, probleme, situaţii şi caractere din carte, transpuse prin „ochii” realizatorilor săi şi prin mijloacele specifice artei cinematografice, s-ar putea să fie satisfăcut. Ştiu că este un film mai greu de urmărit. Spectatorul doreşte îndeobşte o „poveste”, clară, cursivă, cu introducere, cuprins şi încheiere. Nu va găsi aşa ceva — cel puţin în maniera în care a fost obişnuit. Dezvoltarea resorturilor filmului de la premiza că Radu Comşa îşi revede viaţa în secundele premergătoare gestului său final (condensând, ca într-un auto-proces, momentele, bune sau rele, senzaţiile, crizele şi propriile învinuiri, ce l-au dus pe un drum fără întoarcere), a determinat implicit şi structura mozaicală a discursului cinematografic, a cărei fluenţă sper să rezide din subteranul ideii (sau ideilor) sugerate."-Alexandru Tatos-caietul de sală. * 1986-ACIN-Premiile pentru interpretare masculină-Dan Condurache şi coloană sonoră-ing. Tiberiu Borcoman.
  • 23:30
    Locuri, oameni si comori
    Producător Emilia Nicolaescu
  • 00:00
    Profesioniştii... cu Eugenia Vodă
    *...cu Eugenia Vodă * Best of *Invitat Ioan Holender Emisiune de Eugenia Vodă
  • 01:00
    Porto-Franco
    Film * România, 1961 Regia: Paul Călinescu Scenariul: Mihnea Gheorghiu Cu: Ştefan Ciobotăraşu, Simona Bondoc, Geo Barton, Fory Eterle, Liliana Tomescu, Mihai Fotino, Ion Dichiseanu Dramă, ecranizare a romanului "Europolis" de Jean Bart (Eugen Botez). Ambianţa pitorească parcă ruptă de lume a Sulinei, "un fel de capăt al pământului, un fel de dig de care se sparg visuri, speranţe, iubiri" îi prilejuieşte clasicului Paul Călinescu o analiză poetică şi sensibilă, cu accente satirice, a unei societăţi izolate care nu poate evita răspântiile istoriei. Un locuitor al Sulinei emigrat în America în urmă cu patru decenii îşi anunţă sosirea în urbea natală. În urma acestei veşti, fratele său-aflat în pragul falimentului din cauza cheltuielilor nesăbuite ale soţiei-se trezeşte în centrul atenţiei afaceriştilor şi speculanţilor din oraş.
  • 02:30
    A doua emigrare
    Emisiunea prezinta povestile de viata ale unor romani care dupa ani munciti in strainatate s-au intors in tara. In Romania trebuie sa treaca printr-un alt proces de reintegrare, practic traiesc o a doua emigrare. Realizator Monica Nicolescu
  • 03:00
    Reportajele TVR International
    *Pe urmele istoriei Ediția a III-a Episodul 6 Realizator Sandrino Gavriloaia
  • 03:30
    Interviurile TVR International
    *Editia 3-Wang Xiaoguang Moderator Madalina Dobrovolschi Producator Cecilia Melinescu
  • 04:00
    Patul conjugal
    Film * România, 1993 Regia şi scenariul: Mircea Daneliuc Cu: Gheorghe Dinică, Coca Bloos, Valentin Teodosiu, Lia Bugnar, Valentin Uritescu, Geo Costiniu Dramă. Viaţa grea a românilor imediat după Revoluţie. Vasile Potop, directorul unui cinematograf bucureştean, vrea să împrumute bani pentru ca soţia sa Carolina să facă un avort, nemaipermiţându-şi să crească un al treilea copil. Casieriţa Stela nu-l ajută, aceasta se reprofilează, devenind prostituată. Încearcă apoi să vândă o carte a lui Ceauşescu scăpată de distrugere la Revoluţie, dar nu reuşeşte decât să intre în tot felul de necazuri. "Cu toate păcatele lui cinematografice (oricum, puţine), Mircea Daneliuc rămâne cel mai cool regizor şi scenarist român, indiferent de epoca în care a făcut film, iar aventurile lui colaterale (literare şi politice) şi îndârjirea cu care nu cerşeşte simpatia nimănui mi l-au făcut şi mai simpatic. Şi trec cu vederea parabola impersonală şi conjuncturală despre totalitarism, A unsprezecea poruncă, pentru că mi-aduc aminte că-n snobismul meu postrevoluţionar mi se păruse un film necesar. Daneliuc e unul dintre puţinii care şi-a canalizat mânia semnând, cu o ferocitate suprarealistă şi necontrolată, cel mai bun film despre degringolada tranziţiei: bomba nihilistă Patul conjugal. O comedie neagră extremă care îşi bagă degetele ude în priza realităţii, fără teama c-ar putea ieşi din ea o sperietoare. Iar vervă kamikaze ca-n scena avortului ratat cu cuiul bătut în burtă, mai rar..." -Mihai Chirilov, Re:Publik mai 2005. * 1993-UCIN-Premiile pentru cel mai bun film, decoruri-Mircea Rîbinschi, interpretare masculină-Gheorghe Dinică; * 1993-Troia-Premiul special al juriului şi Premiul pentru interpretare masculină-Gheorghe Dinică.
  • 05:40
    Discover Romania
    Realizator Cecilia Melinescu
  • 05:50
    Agenda internaţională
    -calendar Realizator Diana Gheorghiu
  • 06:00
    Craiova, metropolă europeană
    *Studioul teritorial Craiova *
  • 06:55
    Imnul României
  • 07:00
    Drumul lui Leşe
    *Invitaţi: Paula Seling, horitori din Lăpuş Moderator: Grigore Leşe Producător: Sînziana Miloşoiu. Realizator: Grigore Leşe
  • 07:50
    Agenda internaţională
    -calendar Realizator Diana Gheorghiu.
  • 08:00
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 08:10
    Universul credinţei
    *Patrimoniu -Biserica monument de la Călata-Cluj Schituri şi sihăstrii -Hram la Mănăstirea Sfântul Ilie-Piscu Negru (Argeş) Reportaj -Biserica Împăcării din comnau Ponoarele, Un sfânt mai aproape de tine -Moaştele Sfintei Maria Magdalena, Varia -Biserica Sf. Maria Magdalena, Ierusalim, Catholica -Adunarea Consiliului Conferinţelor Episcopilor Catholici de la Ierusalim, 11-16 sept 2015, partea I, Duhul locului- Mănăstirea Hlincea, Paula Tăbîrcă, Consemnări -interviu cu prof. Roberto Giraldo, directorul Instit. Ecumenic „San Bernardino”, Veneţia, Pelerin de-o zi -Manastirea Ciocanu, Artă sacră -Testament în lemn, Biserica monument istoric de la Glambocu-Bascov, jud Argeş, Documentar -Petra, Iordania, partea a II-a, Cartea de duminică -Colecţie de lucrări închinate Sfântului Efrem cel Nou. Coordonator Paula Tăbîrcă Jurnalişti: Paula Tăbârcă, Adrian Bodonea, Lucia Toader, Victor Dochia, Corneliu Matache, Ciprian Dumea Producător Estela Dincă (redifuzare)
  • 09:30
    Popasuri folclorice
    Prezintă Miruna Ionescu Redactor Luiza Caravasile Producător Maria Tănase Marin (redifuzare)
  • 10:20
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 10:30
    Agenda internaţională
    -calendar Realizator Diana Gheorghiu.
  • 10:35
    Viaţa satului
    *Partea I Prezintă Dana Constantinescu Producător tv. Cosmin Andrei
  • 11:50
    Minutul de agricultură
    *
  • 12:00
    Viaţa satului
    *Partea a II-a Prezintă Dana Constantinescu Producător tv. Cosmin Andrei
  • 13:00
    Tezaur folcloric
    Jurnalişti tv: Roxana Pletea Popuşoi, Carmen Stoica, Flori Minea Producător Gheorghiţa Nicolae
  • 13:50
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 14:00
    Telejurnal
    *Transmisiune directa
  • 14:20
    Sport
    *Montaj
  • 14:25
    Meteo
    *Montaj
  • 14:30
    Comorile României în China
    Expoziția ”Comorile României” organizată la Muzeul Național al Chinei din Beijing este considerată cea mai mare și mai importantă expoziție de patrimoniu organizată de țara noastră peste hotare. Proiectul coordonat de Muzeul Național de Istorie a României și Muzeul Național de Artă al României și finanțat de Ministerul Culturii din țara noastră, selectează piese reprezentative din 31 de muzee ale României. În cadrul expoziției sunt reunite 445 de obiecte care acoperă circa 30.000 de ani de evoluție umană și civilizație în spațiul românesc, din paleoliticul superior până la începutul secolului al XIX-lea. Expoziția va fi deschisă la Beijing până sfârşitul lunii mai, urmând a fi itinerată apoi la Muzeul Provinciei Sichuan din Chengdu, unde va fi vernisată în data de 05 iunie 2016. Exponatele, extrem de diversificate și de valoroase, au propriile povești care le-au impus în conștiința românească: Gânditorul şi perechea sa de la Hamangia, patera din aur din Tezaurul de la Pietroasa, brățările dacice recuperate, coiful getic de argint, ceramică de Cucuteni, bustul lui Traian, steagul lui Ștefan cel Mare, portretul lui Mircea cel Bătrân de la Curtea de Argeș etc. Pentru realizarea acestei mega-expoziţii au fost trimise în China mai bine de opt tone de patrimoniu românesc, corespunyător ambalate şi protejate. Dicolo de importanța culturală, diplomatică și de imagine a proiectului ”Comorile României”, transportul în sine, documentația, licitațiile, asigurările, împachetarea, conservarea și expunerea pieselor de patrimoniu s-au constituit în tot atâtea provocări pentru echipa de muzeografi și specialiști români și chinezi. Producător şi scenarist: Sandrino Gavriloaia Director de imagine: Andrei Coruţ
  • 15:00
    Muzici şi tradiţii în Cişmigiu
    *Partea a IV-a Prezintă Iuliana Tudor Producător Iuliana Tudor Emisiune de Elise Stan
  • 16:35
    Descălecaţi în Carpaţi
    *Colț de Rai cu natură și cai. Episodul 8 Dumnezeu a creat lumea în 7 zile. O dată la 7 zile, TVR vă duce într-un colţ de Rai! Producător Răzvan Petrişor (redifuzare)
  • 17:00
    Politică şi delicateţuri
    *cu Mircea Dinescu *Invitat Dragoş Pătraru Jurnalişti: Ada Ciobanu şi Iulia Ioaniţoaia Producător Dan Manoliu (redifuzare )
  • 17:50
    In memoriam Radu Beligan
    Teatru TV *Amadeus Autor Peter Schaffer Adaptare Dinu Cernescu Traducere Beatrice Staicu Ilustratia muzicala Lucian Ionescu Scenografia décor Gheorghe Constantin Scenografie costume Eugenia Botanescu Imaginea George Grigorescu Redactor Alexandra Orban Regia Dinu Cernescu Distributia: Radu Beligan, Răzvan Vasilescu, Irina Mazanitis, Paul Ioachim, Alfred Demetriu, Teodor Danetti, Nicolae Dinica, Mihai Stan, Jorj Voicu. Momentul de opera realizat de Felicia Filip, Cristian Mihailescu, Adriana Zagreanu. Rivalitatea muzicală, și nu numai, din „Amadeus” de Peter Shaffer prilejuiește întâlnirea efervescentă dintre doi mari actori-Radu Beligan și Răzvan Vasilescu. Dramă despre ultimii ani de viață ai lui Wolfgang Amadeus Mozart, așa cum sunt povestiți de Salieri, un muzician complexat aflat, în ciuda diferenței de vârstă, într-o competiție-nu doar muzicală-cu genialul compozitor. Acțiunea se desfășoară la sfârșitul secolului al XVIII-lea cu precădere în Viena. Este structurat ca un flash back segmentat al lui. Salieri, care, la bătrânețe, este vizitat de un preot pentru a se spovedi, pretext pentru a derula în fața ochilor noștri, viața plină de neprevăzut a compozitorului pe care astăzi îl știe și admiră o lume întreagă. Spectacol difuzat cu ocazia aniversării de 80 de ani a regizorului Dinu Cernescu (n. 18 oct. 1935) Premiera mondială a piesei a avut loc la Londra în 1979, și trei ani mai târziu Dinu Cernescu o urca pe scena Teatrului Giulești. Peter Shaffer, dramaturgul, povestește într-un interviu despre geneza piesei: „Mi-a venit idea după ce am citit mult despre Mozart. M-a șocat contrastul dintre muzica sa sublimă și bufoneria vulgară din scrisorile sale. Sunt adesea criticat pentru că îl portretizez ca pe un imbecil, dar pentru mine e vorba despre partea copilăroasă a firii sale: scrisorile lui par scrise de un copil de opt ani. La micul dejun scria aceste rânduri puerile, obscene verișoarei lui; iar până seara termina o capodoperă în timp ce făcea conversație cu soția sa.” (The Guardian, 14 ianuarie 2013, interviu de Anna Tims) Spectacolul de la Giulești avea să lanseze în atenția publicului un tânăr actor : Răzvan Vasilescu. Despre acesta scria, la premieră, Mira Iosif în revista „Teatru” : „dacă generatorul de idei al spectacolului este personajul Salieri, producătorul emoțiilor și purtătorul „tezei” (contrastul dintre Om și Operă) este firește Mozart. Genialitatea personajului o exprimă muzica (constituită întrun indispensabil șia bil argument dramatic), iar „făptura” lui excentrică o compune cu foarte mult talent, în spiritul și intențiile piesei, Tânărul Răzvan Vasilescu. În interpretarea sa sînt alternate cu tact regizoral și bună intuiție violențele de limbaj și atitudinile șocante, pentru a se da frîu liber vioiciunii, neastâmpărului, izbucnirilor unui „tînăr furios” avant la lettre, ale cărui purtări, fie ele sfidător cabotine sau cu inocență naturale, poartă, cu juvenilă grație, pecetea unei desăvârșite libertăți interioare.” (Revista „Teatru”, 1983, Nr. 2 februarie) Cel care duce însă greutatea dramatică a spectacolului este Radu Beligan, interpretul compozitorului Salieri, cel care recunoște geniul mozartian și, cu toate acestea, nu se poate opri din a-i pregăti căderea. „luciditate și neputință, topite josnic, dar omenește, în invidie, iată culorile de bază ale portretului pe care ni-l pictează Radu Beligan. /…/ Artist în deplinătatea conscrării sociale și în totală decădere morală, Salieri e înfățișat în toată măreția mediocrității sale.”(Mira Iosif, Revista „Teatru”, 1983, Nr. 2 februarie Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR, difuzat pe canalele TVR și online pe www.tvrplus.ro<http:
  • 20:00
    Telejurnal
    *Reportajele Telejurnalului (redifuzare) Transmisiune directa
  • 20:45
    Sport
    *Montaj
  • 20:50
    Meteo
    *Montaj
  • 21:00
    Gala umorului
    *Prezintă Diana Cavallioti şi Dragoş Huluba Producator Cosmin Dumitru (redifuzare)
  • 21:50
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 22:00
    Patul conjugal
    Film * România, 1993 Regia şi scenariul: Mircea Daneliuc Cu: Gheorghe Dinică, Coca Bloos, Valentin Teodosiu, Lia Bugnar, Valentin Uritescu, Geo Costiniu Dramă. Viaţa grea a românilor imediat după Revoluţie. Vasile Potop, directorul unui cinematograf bucureştean, vrea să împrumute bani pentru ca soţia sa Carolina să facă un avort, nemaipermiţându-şi să crească un al treilea copil. Casieriţa Stela nu-l ajută, aceasta se reprofilează, devenind prostituată. Încearcă apoi să vândă o carte a lui Ceauşescu scăpată de distrugere la Revoluţie, dar nu reuşeşte decât să intre în tot felul de necazuri. "Cu toate păcatele lui cinematografice (oricum, puţine), Mircea Daneliuc rămâne cel mai cool regizor şi scenarist român, indiferent de epoca în care a făcut film, iar aventurile lui colaterale (literare şi politice) şi îndârjirea cu care nu cerşeşte simpatia nimănui mi l-au făcut şi mai simpatic. Şi trec cu vederea parabola impersonală şi conjuncturală despre totalitarism, A unsprezecea poruncă, pentru că mi-aduc aminte că-n snobismul meu postrevoluţionar mi se păruse un film necesar. Daneliuc e unul dintre puţinii care şi-a canalizat mânia semnând, cu o ferocitate suprarealistă şi necontrolată, cel mai bun film despre degringolada tranziţiei: bomba nihilistă Patul conjugal. O comedie neagră extremă care îşi bagă degetele ude în priza realităţii, fără teama c-ar putea ieşi din ea o sperietoare. Iar vervă kamikaze ca-n scena avortului ratat cu cuiul bătut în burtă, mai rar..." -Mihai Chirilov, Re:Publik mai 2005. * 1993-UCIN-Premiile pentru cel mai bun film, decoruri-Mircea Rîbinschi, interpretare masculină-Gheorghe Dinică; * 1993-Troia-Premiul special al juriului şi Premiul pentru interpretare masculină-Gheorghe Dinică.
  • 23:40
    Descălecaţi în Carpaţi
    *Colț de Rai cu natură și cai. Episodul 8 Dumnezeu a creat lumea în 7 zile. O dată la 7 zile, TVR vă duce într-un colţ de Rai! Producător Răzvan Petrişor
  • 00:10
    Garantat 100%
    Moderator Cătălin Ştefănescu Producător Adrian Ionică
  • 01:00
    Politică şi delicateţuri
    *cu Mircea Dinescu *Invitat Dragoş Pătraru Jurnalişti: Ada Ciobanu şi Iulia Ioaniţoaia Producător Dan Manoliu
  • 01:50
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 02:00
    Ne vedem la TVR
    Prezintă Marina Almăşan Partea I Jurnalişti Daniela Grigore, Elena Siminică Producător tv. Marina Almăşan
  • 02:50
    Discover Romania
    Realizator Iulian Foisor si Cecilia Melinescu
  • 03:00
    Ne vedem la TVR
    Prezintă Marina Almăşan Partea a II-a Jurnalişti Daniela Grigore, Elena Siminică Producător tv. Marina Almăşan
  • 03:50
    Agenda internaţională
    -calendar Realizator Diana Gheorghiu.
  • 04:00
    Întunecare
    Film * România, 1985 Regia: Alexandru Tatos Scenariul: Petre Sălcudeanu Cu: Ion Caramitru, George Constantin, Remus Mărgineanu, Tania Filip, Emilia Dobrin-Besoiu, Vladimir Găitan, Dan Condurache, Florin Zamfirescu Durata: 90 min. Dramă, adaptare a romanului omonim de Cezar Petrescu. Adept al ideii că războiul este un mijloc de înnoire a lumii, personajul principal al filmului, tânărul avocat Radu Comşa, se înscrie la şcoala militară şi este trimis pe frontul primului război mondial. Ca o ironie a sorţii, la întoarcere, marcat de experienţele din tranşee, nu-şi mai regăseşte locul în noua lume post-conflict, cu atât mai mult cu cât şi vederea i-a fost afectată. „Spectatorul care a intrat în sală cu prejudecata că a venit să vadă un film ce-a tradus pagină cu pagină (sau din două în două pagini...) cunoscutul roman al lui Cezar Petrescu, o să fie dezamăgit. Spectatorul care vine însă să vadă un film-operă-de-sine-stătătoare, bun sau prost, dar de sine stătător, inspirat după romanul „Întunecare”, care încearcă să esenţializeze sau să sublinieze idei, probleme, situaţii şi caractere din carte, transpuse prin „ochii” realizatorilor săi şi prin mijloacele specifice artei cinematografice, s-ar putea să fie satisfăcut. Ştiu că este un film mai greu de urmărit. Spectatorul doreşte îndeobşte o „poveste”, clară, cursivă, cu introducere, cuprins şi încheiere. Nu va găsi aşa ceva — cel puţin în maniera în care a fost obişnuit. Dezvoltarea resorturilor filmului de la premiza că Radu Comşa îşi revede viaţa în secundele premergătoare gestului său final (condensând, ca într-un auto-proces, momentele, bune sau rele, senzaţiile, crizele şi propriile învinuiri, ce l-au dus pe un drum fără întoarcere), a determinat implicit şi structura mozaicală a discursului cinematografic, a cărei fluenţă sper să rezide din subteranul ideii (sau ideilor) sugerate."-Alexandru Tatos-caietul de sală. * 1986-ACIN-Premiile pentru interpretare masculină-Dan Condurache şi coloană sonoră-ing. Tiberiu Borcoman.
  • 05:30
    Descălecaţi în Carpaţi
    *Colț de Rai cu natură și cai. Episodul 8 Dumnezeu a creat lumea în 7 zile. O dată la 7 zile, TVR vă duce într-un colţ de Rai! Producător Răzvan Petrişor