Evenimentele internaţionale, indiferent de domeniul de activitate, pun România şi pe harta turismului mondial şi antrenează de la mic la mare, actorii din economie. Despre impactul acestora asupra industriei de hoteluri, restaurante, cafenele sau catering şi asupra companiilor de turism de afaceri, evenimente corporate, dar şi despre oportunităţile pentru producătorii locali din industria alimentară sau a băuturilor, discutăm în emisiunea „Investiţi în România!”, difuzată la TVR Internaţional, marți, 11 noiembrie, de la ora 21:00.
Despre evoluţia turismului MICE (Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions) în România, tipologia şi impactul evenimentelor organizate în ţara noastră, provocările acestui domeniu şi solicitările agenţilor economici pentru a creşte numărul turiştilor străini folosind nişele ospitalităţii, stăm de vorbă cu Simona Constantinescu, preşedintele Federaţiei Industriei Hoteliere din România.

Organizat începând cu anul 1958, Festivalul Internațional George Enescu este unul dintre cele mai mari evenimente de muzică clasică la nivel mondial. Cea de-a XXVII-a ediție a marcat 70 de ani de la moartea marelui compozitor și muzician român. Pe lângă dimensiunea artistică grandioasă, Festivalul este un vector de imagine în promovarea turismului, o demonstraţie de forţă logistică şi o manifestare culturală care pune economia locală în mişcare. Sunt doar câteva aspecte pe care le analizăm cu Gilda Lazăr, director de comunicare pentru Festivalul Internaţional George Enescu.

Despre aşteptările şi solicitările invitaţilor la Festivalul Internaţional George Enescu, dinamica organizării de evenimente în acest an şi cele mai bune modalităţi de promovare pentru un hotel parte dintr-un lanţ internaţional, vorbim cu Simona Mârzac, director de vânzări şi marketing complex hotelier din Bucureşti.

De ce România nu a reuşit în 35 de ani să dezvolte la nivel premium un anumit tip de turism şi cum poate fi îmbunătăţită infrastructura pentru organizarea de evenimente şi mărită perioada de şedere a oaspeţilor din străinătate, ne spune Mălin Mălineanu, director general al unei companii de turism de afaceri şi evenimente corporate.

Totodată, turismul MICE oferă şanse mai mari producătorilor locali din domeniul agroalimentar şi cel al băuturilor să pătrundă în sectorul HoReCa. Despre provocările generate de competiţie, în interviul realizat de jurnalista Ana Maria Ghiur, cu Eduard Alexianu, director comercial al unui producător din industria băuturilor din judeţul Neamţ.

Această ediţie a emisiunii „Investiţi în România!” va fi difuzată la TVR Internațional, marţi, 11 noiembrie, ora 21:00, şi în reluare, miercuri, 12 noiembrie, orele 4:00 şi 12:00.

INVITAŢI:
- SIMONA CONSTANTINESCU – preşedinte Federaţia Industriei Hoteliere din România
- GILDA LAZĂR – director comunicare Festivalul Internaţional George Enescu
- SIMONA MÂRZAC – director vânzări şi marketing complex hotelier, Bucureşti
- MĂLIN MĂLINEANU – director general companie turism de afaceri şi evenimente corporate
- EDUARD ALEXIANU – director comercial producător industria băuturilor, judeţul Neamţ
***
Credit foto:
ROXANA GHIŢULESCU
Documentarist:
GIORGIANA ŞUŞURINCĂ-ENACHE
Imagine:
DORU IACOVESCU
DRAGOŞ MILESCU
Montaj:
MIHAELA CHIPER
Jurnalişti:
RALUCA AMZĂR
ANA MARIA GHIUR
ROXANA GHIŢULESCU
Moderaror & Producător:
CRISTINA LEORENŢ
***
* Împreună construim pentru generațiile următoare!
Edițiile emisiunii sunt disponibile online pe TVR+.
Așteptăm opiniile și sugestiile dumneavoastră pe pagina de Facebook a emisiunii!




























