Siteul tvr.ro foloseste cookies. Continuarea navigarii pe acest site se considera acceptarea politicii de utilizare a cookies. Afla mai multe accesand POLITICA COOKIES
Între bine şi rău
Între bine şi rău
"Între bine şi rău" este un talk-show care a devenit un brand al TVR, un model preluat şi de alte televiziuni, care îşi propune să arate rolul democratic al televiziunii în forma sa cea mai pură – acela de a media între public şi autorităţi, asigurând primului accesul la discursul politic necosmetizat, iar autorităţilor un canal de acces direct la alegători.

În fiecare joi seară, de la 21.10, la TVR 1, două echipe sunt chemate să se exprime, de pe poziţii antagonice, pe marginea unor teme politico-sociale sau economicede actualitate, privite între bine şi rău. Invitaţi sunt reprezentanţi ai oficialităţilor, jurnalişti şi psihologi, care vin cu argumente pertinente, iar concluziile le trag publicul şi telespectatorii.

 

  • 15:00
    Lucretia Ciobanu
    Concert * Producător Iuliana Tudor Emisiune de Elise Stan
  • 16:40
    Destine ca-n filme
    Prezintă Iuliana Marciuc Alexandru Dragomir-Copilul ars in incubator Mbela Nzuzi-De la refugiat la vedeta O coproductie TVR-SC GLOBAL MEDIASAT SRL Jurnalisti: Cristina Lazar, Claudia Nicolau Producator Iuliana Marciuc
  • 17:30
    Politică şi delicateţuri
    *cu Mircea Dinescu Jurnalişti: Ada Ciobanu şi Iulia Ioaniţoaia Producător Dan Manoliu (redifuzare)
  • 18:20
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 18:30
    Teatru TV
    * Canalul de Kincses Elemér În ordine alfabetică: Radu Amzulescu, Claudiu Bleonţ, Richard Bovnoczki, Adrian Ciobanu, Antoaneta Cojocaru, Isabela Neamţu, Marian Râlea. Decor si costume Carmen Raszovski, Gheorghe Raszovski Sunet Vali Bartolomeu, Catalin Putinianu. PPS Razvan Ionescu Montaj Robert Kallos Imagine Dan Constantinescu jr, Andrei Lupu Regie Cornel Mihalache Textul lui Kincses Elemer vorbeşte despre un spaţiu concentraţionar în care un grup de patru deţinuţi într-un lagăr de muncă supravieţuiesc prin cultură, amintire şi prietenie. Se întâmplă ieri, azi şi sigur, şi mâine. Puterea încearcă, şi reuşeşte să distrugă această fundamentală prietenie dând unuia dintre ei o pătură nouă. Construcţia începe să se dărâme. Suspiciunea ia locul credinţei, frumuseţea prieteniei dispare în spatele urii şi neîncrederii. Textul lui Kincses vorbeşte despre lucruri fundamentale: supravieţuire, dragoste, sacrificiu, prietenie, onoare si moarte. Teatrul Național de Televiziune este un proiect Casa de Producție TVR, difuzat pe canalele TVR și online pe www.tvrplus.ro<http:www.tvrplus.ro/> Producător coordonator Demeter András István Redactor George Mladen
  • 20:00
    Telejurnal
    * Reportajele Telejurnalului (redifuzare)Transmisiune directa
  • 20:45
    Sport
    * Montaj
  • 20:50
    Meteo
    * Montaj
  • 21:00
    Gala umorului
    * Prezintă Diana Cavallioti şi Dragoş Huluba Producator Cosmin Dumitru (redifuzare)
  • 21:50
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 22:00
    Undeva, în est
    Film * România, 1991 Regia Nicolae Mărgineanu Scenariul Augustin Buzura, Nicolae Mărgineanu Cu: Remus Mărgineanu, Valentin Voicilă, Dorel Vişan, Maria Ploae, Marius Stănescu Dramă inspirată din romanul "Feţele tăcerii" de Augustin Buzura. Acţiunea filmului se petrece în anii cincizeci în timpul campaniei de colectivizare a satelor din Transilvania. Rezistenţa ţăranilor la presiunile fizice şi morale ale autorităţilor se soldează cu pierderi de vieţi omeneşti. * 1991-ACIN-Premiile pentru scenariu, imagine-Gabriel Kosuth, şi costume-Maria Peici; * 1991-Costineşti-Premiile pentru imagine-Gabriel Kosuth, montaj-Nita Chivulescu , interpretare masculină rol secundar-Marius Stănescu.
  • 00:00
    Dreptul la memorie
    * Argumente pentru Muzeul Comunismului la București la 25 de ani de la căderea comunismului Bucureștiul este una dintre puținele capitale ale fostelor țări comuniste care nu are un Muzeu dedicat perioadei comuniste. IICCMER, partener al TVR, are ca obiectiv înființarea unui asemenea muzeu. "De la Stettin, la Marea Baltică, până la Trieste, la Marea Adriatică, o cortină de fier a coborât de-a curmezișul continentului".-Winston Churchill 5 martie 1946 Episodul 7 : Istoria comună Urmele crimelor comunismului se regăsesc peste tot, în toate țările ce au trecut prin experiența dramatică a acestei guvernări. Am trăit cu toții o istorie comună, în care doar situațiile au fost diferite, de la caz la caz. Aceleași metode, aceleași crime, aceleași drame. Fie că sunt Memorialul Sighet, muzeele din Berlin și Budapesta, instituțiile de la Praga sau București, ori cercetările arheologice de la Periprava, toate acestea sunt demersuri pentru aflarea adevărului, pentru scrierea unei istorii care ne apasă. O istorie atât de recentă și totuși atât de puțin cunoscută. Redactor Mariana Ioniță Narator Constantin Lupescu Realizator Ruxandra Țuchel Producător Alexandru Munteanu (redifuzare)
  • 00:50
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 01:00
    Politică şi delicateţuri
    *cu Mircea Dinescu Jurnalişti: Ada Ciobanu şi Iulia Ioaniţoaia Producător Dan Manoliu
  • 01:50
    Discover Romania
    O emisiune de Cecilia Melinescu
  • 02:00
    Ediţie specială
    * 100 de ani de la intrarea României în Primul Război Mondial Producători: Vali Iorga, Violeta Iorgulescu
  • 03:40
    A unsprezecea poruncă
    Film * România, 1991 Regia şi scenariul Mircea Daneliuc Imaginea Florin Mihăilescu Cu: Constantin Dinulescu, Valentin Uritescu, Cecilia Bîrbora, Ildiko Jarcsek Zamfirescu, Mircea Andreescu, Bujor Macrin, Viorica Geantă Dramă. Adaptare liberă a cărţii lui Paul Goma „Patimile după Piteşti”. Filmul începe cu dedicaţia: „Se dedică acest film închisorii comuniste numită Piteşti-România. Pentru iertarea păcatelor ei.” Filmul dictaturii, propunându-şi analiza unui grup de indivizi sub incidenţa situaţiei-limită. „... Aşadar, spre binele umanităţii şi întru apărarea ei, cu necesitate şi în deplină legitimitate morală, nişte oameni, fără altă vină decât aceea a asemănării fizice cu mari criminali nazişti au fost arestaţi, anchetaţi, supuşi unor verificări umilitoare. Fapta s-a petrecut, aflăm, în aprilie 1945, în Germania şi s-a împlinit legal, pe bază de ordin. Un ordin, adică o poruncă. Mircea Daneliuc şi-a intitulat filmul inspirat din acea faptă, A unsprezecea poruncă despre care, la momentul cuvenit, aflăm că cere să nu porunceşti. Titlul anunţă renunţarea la cadruI strict al realităţii în favoarea unei tălmăciri a sensurilor ei. Intrarea în parabolă. Într-adevăr, Daneliuc foloseşte întâmplarea reală doar ca suport al unui discurs asupra „păcatului de a porunci” cu extindere voită şi firească în zona de acţiune a dictaturii. Zonă în care păcatul de a porunci se împlineşte nestingherit şi nepedepsit. O parabolă ce ne coboară, în trepte succesive de sensuri, de la „prefacerea omului în fiară” la „prefacerea semenului în stăpân” şi a „victimei în călău”, spre înţelegerea mecanismului de funcţionare al oricărei dictaturi... Un film important, necesar ca o exorcizare...”-Eva Sârbu-Noul Cinema, nr. 11/1991.